Inauguracja w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Uroczystość otwarcia w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.

Najistotniejszym sposobem transportu różnych materiałów z Chin do krajów europejskich są potężne kontenerowce, mogące jednorazowo pomieścić na swoim pokładzie około dwudziestu tysięcy TEU. Fracht morski posiada liczne zalety, jest naprawdę bezpieczny, tani, a rozwinięta infrastruktura portowa daje naprawdę duże możliwości na obsługę transportowanych ładunków. Lecz jego podstawowym minusem będzie czas podróży, gdyż przeciętnie na pokonanie trasy między danymi portami potrzeba ponad trzydzieści dni. Z tego też powodu spedytorzy poszukują różnych sposobów na zwiększenie szybkości przewozu ładunków, na przykład używając do tego kolei. Jak się okazuje, przewóz kontenerów odpowiednio przygotowanymi pociągami ma liczne zalety, które przyczyniają się do zwiększenia jego popularności. Przede wszystkim ważny jest czas, w wielu przypadkach kontrahenci nie będą mogli tak długo oczekiwać na zamówione produkty, więc wybierali znacznie kosztowniejsze paczki lotnicze. Teraz podróż składu kolejowego między Chinami a Europą trwa maksymalnie kilkanaście dni, a przy tym będzie o jedną trzecią tańsza niż samolot.

Pierwsze bezpośrednie połączenia z Chin do Polski powstały już przed trzema laty, jednostki dostarczały towary do Łodzi, a następnie musiały wracać puste. W czerwcu w tym roku zrobiony został kolejny ważny krok w wymianie handlowej pomiędzy Chinami a Europą, czyli w symboliczny sposób został otwarty nowy Jedwabny Szlak. Symbol ten stanowił towarowy pociąg który jechał z chińskiego miasta Chengdu do stolicy, wiozący w 22 kontenerach części do samochodów i elektronikę. Symboliczne otwarcie współczesnego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.
Skład ten wyruszył z początkowej stacji 8 czerwca ubiegłego roku i po przejechaniu około jedenastu tysięcy kilometrów i dwunastu dniach podróżowania dojechał do Warszawy. Dużo wskazuje na to, że trasa ta może być często wybierana przez klientów, ze względu na szybkość przewozu i stosunkowo niskie koszty. Poza tym firmy z naszego kraju czynią starania, żeby pociąg nie wracał pusty jak do tej pory, ale wypełnione naszymi produktami spożywczymi, między innymi sokami, owocami czy różnego rodzaju słodyczami. Dzięki temu ogólne koszty transportu zostaną znacznie zmniejszone, a to z kolei da jeszcze lepszą konkurencyjność pociągom.