Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spory spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w GdyniPort w Gdyni z uwagi na bardzo blisko położony port w Gdańsku nie ma lekkiego życia. W szczególności że jego konkurent postawił bardzo wysokie wymagania, w ciągu ostatniego czasu zainwestował bardzo dużo, i to wszystko sprawiło, że pewna grupa klientów zdecydowała się na zmianę. Taką sytuację bardzo dobrze będą pokazywać statystyki. W ubiegłym roku w terminalu BCT przeładowano o około 120 tysięcy mniej jednostek kontenerowych w nawiązaniu do poprzedniego roku, co daje spadek o blisko 25 procent. Spore spadki miał także terminal GCT Gdynia, w nim z kolei było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Widać więc świetnie, że niestety Gdynia zostaje nieco z tyłu w porównaniu z pobliskim Gdańskiem. W ciągu minionego roku paru dużych, światowych graczy zdecydowało się na współpracę z DCT, również nowi przewoźnicy zaczynający transporty do naszego kraju częściej wybierają Gdańsk. Wszyscy wiedzą, że konkurencja to normalna rzecz, w szczególności jeżeli porty praktycznie sąsiadują, ale zaczynają się pojawiać głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Znaczny wpływ na obecną sytuację Gdyńskiego portu mają spore opóźnienia w projektach umożliwiające obsługę największych statków. Jak na razie jeszcze nie pogłębiono kanału, co przyczynia się do tego, że niewykonalne jest przyjmowanie najdłuższych kontenerowców, pomimo tego że infrastruktura portowa może na to pozwolić. To był podstawowy powód przejścia kilku armatorów do portu w Gdańsku, gdyż ich kontenerowce najzwyczajniej nie dawały rady dopływać pod terminal ze względu na zbyt płytkie trasy. Dodatkowo na taki stan rzeczy nałożył się krach tranzytowy z Rosją i duże spowolnienie gospodarki w Chinach, i koniec końców statystyki najlepsze nie były. Portowe władze liczą na to, że kolejny rok pozwoli się jednak odbić. Udało się bowiem dokończyć kilka rozpoczętych kilka lat temu projektów, które powinny przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie dużych kontenerowców. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległ park maszynowy, unowocześniono również place składowe i zainwestowano w specjalistyczne oprogramowanie pomagające w zarządzaniu całym portem.